söndag 16 mars 2008

MINA ÖGON

Idag när vi var och röngade benet igen så bad Ulla vetr Anna att hon skulle titta i mina ögon då Ulla tyckte att dom såg irriterande ut och att det verkade som om jag hade ont.

Jag var så uppskruvad att Anna bestämde sig för att göra det när jag hade somnat.
Fynd på ögonen: jag har hornhinneinflammation på båda ögonen samt litet sår på vardera hornhinnan. Veterinären suckade......

Nu blir det behandling med salva och droppar en vecka och så åter på askonsdagen.

Ulla har en god väninna som är överläkare på ögonklinimen i Ö-vik.Hon tycker inte att jag har fått rätt behandling för mina besvär. Hon har lovat titta på mig i kväll. Jag lovar att återkomma och berätta hur det går.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkigt med dina ögon, men jag hoppas att de snart blir bra igen.

Anonym sa...

Lycka till på 85-årskalaset, jag är säker på att du kan charma till dig en stor bit tårta. Kom ihåg att se både söt och hungrig ut så går det nog vägen.

Anonym sa...

Idag berättade en kompis att hennes schäfer fått sår på hornhinnan. Det är den fjärde hunden med det problemet jag hör talas om bara den senaste månaden, så det tycks vara vanligt : (

Puss på söta Asdanosen!

Anonym sa...

Hejsan Asda och Ulla!

Tack så mycket för gratulationerna!
Vad trist att du Asda fått krux med ögonen nu oxå. Jag hade en boxerkille tidigare som en gång fick ett jack i en hornhinna i spårskogen. Det läkte ihop fint, men fick skrapas (usch) en gång. Min Ozzy har haft hårstrån på de inre ögonlocken och det har orsakat honom lite besvär - inte mycket, men det rinner tårvätska som är färgad när han får det. Hoppas nu att det läker fort och att magen och benen mår bra - JA HELA Asda såklart!

Puss på dej Asda och en kram till matte.

Anonym sa...

Hallå! Vi vill ha fler Asdabilder!