onsdag 9 april 2008

Jag trivs bättre här


Nu var det ett tag sedan Ni fick höra om mitt hälsotillstånd. Så många bilder har inte blivit tagna då kameran varit i Frankrike.
Hur som helst så är det snart fyra veckor sedan min senaste benröntgen OCH det kanske var den sista!
Lennart Sjöström är mycket nöjd med utvecklingen. Tillväxtzonerna är helt lugna. Benet är lite krokigt men det kan han överse med.
Han tycker att djursjukhuset här skall titta på mig i början av juni och då är jag ju 9 månader. Dom skall kolla upp leder och rörlighet. Vid ngn misstanke ta en ny röntgen. Om dom tycker att allt ser bra ut kan man säga att faran är över. Bra va? Ögonen ser bättre ut. Det rinner fortfarande lite men såren är läkta och ögonvitorna är vita. Däremot har pälsen blivit mkt missfärgad av tårvätskan. MEN Anna P har lovat skicka ngt att tvätta med så det blir nog bra.
Nästa vecka skall Kaysa och jag börja unghundskurs..... Spännande.
Vi skall ta några utomhusbilder så att Ni får se hur stor jag är. Väger nu 20 kg. Jag är av slank natur och busar SÅ mycket utomhus med min kompis Nelson. Små blessyrer uppstår här och var men lite svinn får man räkna med, eller hur? Varje gång vi träffas så komer jag dit ren, vit och fin men sedan skulle Ni se hur jag ser ut. Det lutar snarare åt svart.......... d v s full med jord!
Sist när vi besökte djursjukhuset sa Ulla att nu kunde dom kanske börja spara till en semesterresa och genast blev jag erbjuden att bo där när familjen reser bort. Tala om att ha fans!

5 kommentarer:

Anonym sa...

20 kg! Det är ju inte illa alls det..
Min matchvikt ligger väl på en 26-27 kg.

Det vore kul att ses någon dag!
Matte hälsar att hon har några snuttar med video film från mobilen sen när ni var ca 5-6 veckor unga, så om din matte vill så kan hon maila dom till henne!

Puss och kram från mamma Diva!

Anonym sa...

Hej Ulla
Min Leonbergerhane har precis fått konstaterat att han har Metafysär Osteopati. Kan du berätta lit vad man gjorde för er Asta. Opererade man? Fick hon kortison? Vår hane har fått smärtstillande och vila, men hur lätt är det att ha en valp aldeles stilla. Verkar det som Asta har blivit bättre? Jag är så orolig att behöva avliva honom då han har blivit vår "bebies". Tacksam om du ville skriva till mig. Marie_olofsson@hotmail.com

Mvh Marie med hunden Mozart

Anonym sa...

Åh vad roligt att få se en ny bild på lilla söta Asda! Och verkligen JÄTTEBRA att prognosen för benen är så positiv!


Lycka till med leonbergen, jag hoppas att det ordnar sig för er.

Anonym sa...

Vad skönt att höra att benet ser bra ut! Tänkte på missfärgningen under ögat/ögonen: Jag brukar smörja in med Silon (babyrumpsalva) som är receptfritt på apoteket på min Ozzy, som haft samma bekymmer. Det är helt ofarligt att ha under ögat och torkar ut "svampen" som bildas där och läker samtidigt. Dessutom är salvan vit och det passar ju söta fröken!

Anonym sa...

Men hallå - 9 april?! Världen suktar efter Asdarapporter och -bilder!