måndag 8 december 2008

Tittut


Hejsan!

Haha, den var ni inte med på, det var riktigt länge sedan nu.

Idag är det Kaysa som skriver åt mig så det blir inte mer information på sjukhusfronten annat än att jag opereras på fredag. Nu ska min tumör på halsen bort för den har blivit jätteful även fast den läggs om och pysslas med.
Jag tycker att det låter lite läskigt med operation, jag trodde faktiskt att det var slut med sövandet för min del. Tydligen inte, men som tur är är jag en riktigt stor och tuff tjej (I alla fall så tror jag det) och jag kan klara allt.

Jag har fått två nya smeknamn också, Fräckmusen och MonsterAsda. Det första för att jag tycker att det roligaste som finns är att ta Lisas ben när hon ligger och tuggar på dem. Ni ska se hur hon kämpar och morrar. Jag skrattar bara åt henne och säger "Hjälp Lisa du är JÄTTELÄSKIG" sedan tar jag benet från henne och trippar därifrån lika lycklig. Kaysa och Ulla blir inte så glada och Lisa blir SÅ tjurig. Jag förstår verkligen varför de kallar henne för Ior.

Mitt andra smeknamn har jag fått för att jag faktiskt är som ett litet monster ibland. Jag blir så stressad när jag möter andra hundar när jag går i koppel att jag inte vet vad jag ska göra.
Det spelar ingen roll hur mamma, matte eller husse försöker vinna min uppmärksamhet, det går inte. Sedan när den andra hunden är precis så vi möts, då kastar jag mig ofta ut i kopplet och ska ta den. Kopplet är som en nervtråd till min förare och jag måste ta den andra hunden.

Kaysa blir så less på det här att hon snart bara suckar. Hon menar på att det känns meningslöst att träna lydnad eller sök eller något över huvudtaget när jag bara ska äta upp alla andra hundar.
Men lika glad för det är jag, blir inte någon av mina fans likadan som jag när ni träffar andra hundar? Jag känner att jag kanske bör sluta med dessa fasoner men inga knep fungerar på mig och det finns ingen som kan lära mamma, matte och husse nya knep här för brukshundsklubben är så gott som stängd.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att du skriver på hemsidan igen! : )

Var inte orolig för fredagen. Histiocytom är vanliga, ofarliga och lätta att ta bort.

Det är inte ovanligt, men väldigt jobbigt när hundar vill äta upp andra hundar. Då behöver man handfast hjälp och det måste ju finnas NÅGON i mellannorrland som kan hjälpa till? Leta reda på en Brukshundklubb som är öppen. Eller prata med Boxerklubbens lokalområde där ni bor. Eller kanske en instruktör som har kurser utanför SBK.

Hur långt har ni till Östersund?

Anonym sa...

Hej Asda!
Det där med att kasta sig mot andra hundar ligger nog i släkten för jag gör precis likadant. Inte mot alla, en del vill jag lura lite först och lägger mig ner och spelar liten och försiktig, Sedan när de är framme och står och nosar på mig, då flyger jag upp och får värsta boxerfnattet. Men många vill jag gärna flyga på med en gång. Fast jag är inte arg, vill egentligen bara leka. Det tråkiga är att det bor så många småhundar här och de tål ju inte hårda boxertag. Men jag ska få träffa en snygg boxerkille snart och busa med honom. Det ska bli kul.Lycka till med operationen! Puss från Din syster Marikarlos Miracle, Ellen.