fredag 28 december 2007

TILL VETRINÄREN IGEN


Det här är nästan mitt habitualtillstånd! Ulla säger att det nog beror på att det händer så mycket i min kropp för tillfället. Dels är jag inne i den intensiva normala tillväxtperioden + att det pågår en intensiv process i mitt ben.
Ser Ni mina rakade ben? Ja, det är ju vänster som är problembenet men dom hade först tänkt operera höger och därför är båda rakade.......Ni skulle ha sett hur dom rakat massor med sår på båda benen! Dom är nu helt läkta, som tur är.
Så till dagens äventyr. Jag störtade in på djursjukhuset och började med att pussa personalen! Sedan fick jag väga mig och nu väger jag nästan 12 kg till Ullas stora glädje! Jag tror att hon bara är avundsjuk för att jag är så slank...
Efter att ha fått min lugnande spruta tog det ett tag innan jag kom till ro och somnade. Bilderna togs och jag väcktes. Ulla tog mig i famn och satt ner medan jag vaknade till och SÅ plötsligt började jag att frysa ngt så enormt. Hela jag skakade. Ulla ropade på en assistent som kom och sedan gick efter en termometer. Min kroppstemperatur hade sjunkit till 37,2. Inte undra på att jag frös.
Snart var jag inlindad i en rosa filt och Åsa, dagens vetrinär, kom och kollade pulsen. Den var 85 och hon sa att det var helt normalt. Frossan var en biverkan på sömnmedlet. Jag fick ligga och gosa mig i filten en stund för att bli varm. Ulla gick och varmkörde bilen och under tiden blev jag kringburen av en assistent, som inte alls tyckte att det var ngn uppoffring! Ni må tro att jag är populär bland personalen!
När Ulla kom tillbaka hade hon även värmt upp passagerarsätet och hon lade mig där inlindad i min rosa filt. Kan man ha det bättre?
Jag har också fått ett nytt foder för känslig mage. Det var hur gott som helst! De torra kulorna försvann i ett nafs.
Bilderna visade att det hela tiden händer ngt i mellanrummet i ulna. Det är alltså aktivitet på högsta nivå. Ulla oroar sig för att radius är lite krokigt fortfarande men nu får vi invänta svaret igen. Det från förra fredagen hade inte kommit men det har ju varit så många helgdagar..... Jag skall åter nästa torsdag. Om Ni visste hur mycket detta kostar min kära familj! Men dom tycker verkligen att det är värt varenda krona. Jag är nämligen MYCKET älskad, ska Ni veta!
I kväll har Lisa och jag varit hemma med Kaysa. Ulla och Leif har nämligen varit på hockey och sett Mo Do vinna över Luleå med 5 - 2. Jag gläds verkligen med dom. God natt! ASDA

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår att du är poppis på djursjukhuset! Du är nog den sötaste och raraste patient de har haft!

slöjd sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Hej Asta.
Jag vill önska dig och din familj
ett Gott Nytt År och samtidigt tala om att min matte tittar in på
din hemsida varje dag,men hon är lite dålig på att skriva,så hon läser mest.Jag tycker du är jättesöt,hoppas det kommer mycket bilder på din hemsida,så vi kan se hur du växer,vi hoppas även att ditt ben läker fint. Många kära hälsningar från din pappa Ingo med familj i Gävle.