tisdag 15 januari 2008

ASDA I KVADRAT!

Ja, jag kan lite av varje, som Ni ser... Jag kan både sticka och bädda upp sängen. Det senare gör jag minst en gång / dag! Man skall väl vara hjälpsam, eller hur?

Visst har jag vuxit sedan Ni såg mig senast?

Jag har nu återgått till att äta babymat...... Nu serveras det Royal Canin Baby Dog Maxi, Ultra Sensible. Mums så gott det är. Det bara rasslar tilll i skålen så är den tom.
Men jag får bara små portioner varje gång och i stället oftare. Lisa tycker också att det är gott så det gäller att stå kvar till det är tomt. Men å andra sidan så skulle jag gärna äta hennes mat också om jag fick, för hon får leverpastej i sin skål tillsammans med torrfodret.

Det är Kashis matte, Towe, som kom med det goda rådet ang foderbyte och jag måste säga att det funkar riktigt bra.

Idag har jag och Lisa varit på en kortare promenad och jag fick springa lös en liten stund. Det var jätteskönt men det är så himla halt....... Ulla är rädd att jag skall göra illa benet om jag halkar.

Hanna, vad tycker Du om traktorer och lastbilar? Jag ska berätta en sak för Dig: när jag hade bott här ca två veckor och Ulla skulle ta ut mig på gården och kissa så kom PLOGBILEN i full fart förbi på gatan. Jag blev så himla rädd så jag kröp in under vår egen bil. Sedan dess tycker jag INTE om fordon som lever om så mycket. Jag blir faktiskt rädd.

Idag har Ulla pratat med en instruktör på brukshundklubben och hon föreslog att vi skall gå och ställa oss vid en väg där det går mycket trafik. Då skall Ulla inte låtsas om att det kommer bilar utan jag skall få se att det nte är ngt farligt. Vad tror Ni? Tacksam för synpunkter. / Asda

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vilken STOOOR och FIIIIN vovve!

Helt rätt att miljöträna. Ställ er i utkanten av en parkering eller liknande (där bilar kör sakta och inte låter så mycket) och lek sedan med något roligt så att situationen avdramatiseras. Sedan kan ni successivt träna närmare bilar och med mer högljudda fordon.

Tänk bara på att det ÄR farligt med bilar. Lär Asda trafikvett och ha henne alltid kopplat i närheten av trafik.

Vad bra att nya fodret fungerar bra. Vi håller tummarna!

Anonym sa...

Hej!
Vad glad jag blir av att höra att magen mår bätre! Hoppas verkligen att det håller i sig. Kashi älskar också sitt Babyfoder. Man får bara övertyga dem om att BABY står för "älskling" och inte bebis :-)

Mvh Towe

Anonym sa...

det gäller allting som hundar tror är farligt, gör man en affär av det så blir det lätt ett trauma, om man däremot uppför sig som vanligt brukar dom rätt fort fatta att det inte är farligt. det är som med barn, när dom ramlar och slår sig kollar dom först med föräldern om det gör ont och i så fall hur mycket, sedan skriker dom. hundar är väldigt lika barn i det avseendet, får dom tramsa så blir det lätta att dom fortsätter:)

himla söt hund du har!