fredag 4 januari 2008

NYA BESKED


Tänk så glömsk Ulla är! I går skulle hon absolut ta med kameran till djursjukhuset men glömde den igen.... Först togs ett blodprov eftersom Ulla tycker att jag sover för mycket. Sedan skulle jag få sova inför röntgen.
För att jag inte skulle få frossa när jag vaknade upp så fick jag först en fäll under mig, sedan min egen filt på mig och sist en fäll ovanpå filten. Sedan somnade jag och dom bar mig som ett paket till röntgenbordet där jag fick ligga inbäddad under bildtagningen. Tänk vad dom bryr sig om mig!!
När det var klart fick jag mina klor klippta och sedan väcktes jag upp och frös inte ett enda dugg. Helt perfekt.
Jag har nu fått påbörja en avmaskningskur och en tre-dagarskur med en brun pasta, Diersanyl, för att se om magen ordnar till sig. Ris går och idag ris med Royal Canin Junior Maxi. Smaskens!
Idag är bajset HELT normalt enl Ulla men det är ju meningen att det skall fortsätta vara så när kurerna är slut. Annars sa Karin, vetrinären, att dom skall skicka ett prov för undersökning.
Idag ringde Karin och hade fått besked från Lennart Sjöström: Radius tillväxtzon är inte hundra men felställningen på detsamma är mindre än den 18/12. Tillväxten av ulna är han mycket nöjde med och nu skall det dröja 20 dgr till nästa röntgen. Visst låter det hoppfullt?
Ni må tro att alla är glada! Blodprovet var också normalt.
D v s livet leker! /Asda

1 kommentar:

Anonym sa...

Hurra för Asda!