torsdag 31 januari 2008

OJ OJ OJ, OJ OJ OJ OJ.........................

I morse var Asda inte på hugget alls. Ville inte gå ut och jag trodde att det berodde på att det var - 13. fick bära henne ut och hon ville genast in och då såg jag att hon gick så konstigt på bakbenen. Därefter började hon frysa och det gör hon ofta när hon varit ute. Lade som vanligt pläden över henne och hon somnade.

När Kaysa kom hem fr skolan, jag hade åkt till stan ett ärende, så upptäckte hon att Asda inte stod på hö bakben. Kaysa hade tempat henne och Asda hade dryga 39. När jag kom hem stod Kaysa storgråtande på bron och uppmanade mig att ringa jourhavande vetr. Sagt och gjort.
Ordinationen var Metacam dubbel dos och rtg i morgon bitti.

I kväll är Asda mkt bättre. Går på alla fyra men är lite loj. Har dock ätit och druckit.Vetr trodde att det kunde vara växtvärk. Jag upplyste henne om att Lennart Sjöström säger att det finns inget som heter växtvärk utan hälta hos valpar kan vara benhinneinflammation och det går med feber. Vetr höll med.
Vi hoppas nu alla att det är ngt övergående så att vi inte skall börja om från början igen!

I går kväll var Kaysa ute och kastade boll med Asda. Eftersom Asda tyckte att det var roligt och hon springer till dess att ngn tvåbent säger att nu är leken slut så kanske det blev för mycket. Jag hoppas att det är en överansträngning som skall gå över. Men det känns i alla fall tryggt med en bild på bakbenet i morgon. Ulla

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej, vad tråkigt! Vi håller alla tummar och tassar för att det ska vara något övergående och ofarligt!

Massor med pussar till Asda!