tisdag 22 januari 2008

KLICKER ÄR INKÖPT

Ulla sitter vid fel dator för att kunna lägga in en bild.

Som sagt Anna P, vi tycker att hon är en mkt klok person som dessutom har en jättesöt boxer, har rekommenderat att en klicker skulle inköpas. Sagt och gjort.

Ulla trodde att det skulle gå bra med mitt foder, som nu är Royal Canin Maxi, men det tyckte inte jag! Vid första klicket tog jag biten men bar in den till vardagsrummet och lade den på mattan.....

Ulla tog då en frolic och delade den i sex bitar och visst var det skillnad! MEN Ulla vill inte att jag skall äta frolic med tanke på min mage som nu är mkt bra så nu tänker hon köpa en påse Baby Maxi, det är mums det, och använda det som godis. Hon hoppas också att Lisa kan ta det i stället för frolic.

Lisa ja, hon är en riktig gottgris. Hon tänker nästan bara på frolic. Hon skall ha frolic när hon går ut, när hon kommer in, varje gång hon bajsat kommer hon springande för att få en frolic ( hon är snart 11 år......) och hon får det också! Jag har nog sett hur Ulla smusslar det till henne och jag får bara känna doften på avstånd och höra hur hon knaprar i sig... Detta skall nämligen INTE bli samma dumma vana för mig har jag hört sägas. Ulla vill sluta vara godisautomat. Men ni vet ju att det är svårt att lära gamla hundar att sitta.

En annan sak, hon är tjurig som en gammal get men så är hon ju terrier också!

Hanna, vad det låter gott med alla sorters frukt och grönsaker som du får! Jag blir riktigt avundsjuk men i den här flocken tänks det alltför mycket på min mage, tycker jag, så jag får inget annat än torrfoder och jag tycker faktiskt att det är gott. Jag äter nu 8 dl varje dag och jag växer så det nästan knakar!

Jag får i alla fall dyrare foder än Lisa för hon har alltid ätit Pedigree Pal men med LEVERPASTEJ. Ja, här görs det skillnad på fä och fä..... men jag trivs bra ändå !

Ulla säger att det skall bli - 15 i morgon. Det blir i så fall rekord för mig. Hur skall jag våga mig ut när jag tycker det är kallt när det är +-grader? Hanna, fryser Du också mycket? När jag är inne och ligger i soffan är det SÅ skönt när Ulla lägger på mig en hemvävd pläd. Då borrar jag in nosen under pläden och somnar gott.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag brukar inte frysa, men gillar ändå filtar. När matte ser på fotboll sitter hon under en filt och då borrar jag mig in vid hennes fötter och kravlar mig uppåt tills jag ligger på hennes mage. Efter en stund blir det varmt, men då sticker jag ut nosen i en glipa. På så sätt kan jag också hålla koll på om hon försöker smygäta något!

Vad bra att du ska klickerträna dina tvåbeningar! Det är ett bra sätt att styra dem : )

Anonym sa...

min förra hund vägrade gå ut utan täcke om det regnade... efterträdaren har börjat inse att det är ganska så skönt med täcke:)

gillar vovven täcke så tycker jag att den ska få ha det. jag vet att det finns dom som tycker att det är fånigt, men varför skall hundar frysa bara för att någon annan tycker det är fel med det. min erfarenhet är att det syns tydligt på en hund om det gillar värme eller inte, och att man då får respektera vad hunden föredrar - så fram för fler sköna och varma hundtäcken:)

det ska bli jättespännande att följa klickerträningen:) jag får nog instämma med buffy, min hund har totalkoll:=)