onsdag 30 januari 2008

EN VÄLDIGT BRA DAG!


Tjingeling allihopa!
Nu tänkte jag berätta vad min matte Kaysa gjorde med mig häromdagen.

Först tog hon med mig och Lisa på en promenad. Vi gick bort till en äng och kastade boll. Gissa vad som hände då? Lisa sprang efter bollen!
Jag blev så paff att jag bara stod helt stilla och stirrade på henne. Likaså gjorde Kaysa.
Inte nog med att hon tog bollen , hon sprang iväg med den! Har ni hört vilken en, min boll och allt. Till slut fick jag dock tag på den och lämnade den till Kaysa igen.
Då kastade Kajsa den igen och jag hann före. Ni skulle ha sett eller lättare sagt hört så arg hon blev! Hon stod och skällde i säkert 5 min medan jag sprang omkring med min fina boll.
Detta var dock bara början på en väldigt konstig dag för vet ni vad Kaysa hittade på sedan?

Hon tog med mig in i badrummet, det är ett VÄLDIGT spännande rum och om man har tur så kan man hitta sockar på golvet där inne.
Vet ni vad hon gjorde där? Hon sprutade en massa vatten på mig! Det var jättesvårt att försöka dricka upp allt vatten. Men efter ett tag så insåg jag att det var jätteskönt att bara stå där helt stilla. Snacka om att jag fick beröm då! När vi var helt klara så virade hon in mig i en handduk och så fick jag mysa med henne i soffan en hel timme. Ni anar inte hur bra det var!

Hur många gånger har Du fått tvätta Din päls Hanna? Försökte Du också dricka upp allt vatten? (Gör inte det, man blev väldigt kissnödig, ett litet tips bara.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Min matte säger att jag är en skitgris(!) eftersom jag gillar att hoppa i lera och vattenpölar.

Men när vi har varit på prommis springer jag raka vägen in till badrummet och ställer mig bredvid badkaret. Då förstår matte att jag vill ha tassmassage i ljummet vatten (fast hon kallar det för tasstvätt). Ofta räcker det inte med tassarna utan hela jag blir först vattnad och sedan löddrad. Mysligt!